Články související s: Sacharidy

Zdravé slazení. Existuje vůbec?

Dnešní doba nabádá k omezování klasického bílého cukru. V dobré víře pak místo něj používáme jeho různé alternativy, které údajně mají být zdraví prospěšnější. Často je to ale krok „z louže pod okap“.

Sacharidy při hubnutí, ano či ne?

Sacharidy jsou důležitým zdrojem energie, ale také možná úskalí našeho hubnutí.

Sacharidy

Sacharidy tvoří v našem jídelníčku většinou největší podíl a jsou pro nás přímým zdrojem energie. Jejich působení v organismu se však liší na základě jejich struktury. V potravě přijímáme sacharidy ve formě monosacharidů, disacharidů a polysacharidů.

Vláknina

Je prokázáno, že lidé, kteří jedí hodně vlákniny, trpí civilizačními nemocemi daleko méně než ti, v jejichž jídelníčku je vlákniny málo. Jedná se hlavně o rakovinu trávicího ústrojí, kardiovaskulární onemocnění, cukrovku a mnoho dalších.

Glykemický index

Podstatou teorie glykemického indexu (GI) je, že některé sacharidy zvyšují hladinu krevního cukru (glykemie) více a jiné méně.

Glykemický index a redukce hmotnosti

Ve vztahu k redukci váhy lze říci, že pokud budou dva lidé dodržovat dietu o stejné energetické hodnotě, je pravděpodobné, že zhubne více ten, který bude jíst převážně potraviny s nižším glykemickým indexem.

Sacharidy versus tuky, co je horší?

Přidaný cukr stejně jako nasycené mastné kyseliny patří mezi rizikové živiny. Není proto potřeba diskutovat, co škodí více a co méně. Obě skupiny mají definovanou tolerovanou hodnotu příjmu, kterou je potřeba dodržovat.

Glykemický index - tabulky

Tabulka hodnot GI u vybraných potravin

Nejbližší plánované akce


8 týdenní cesta k šťastnějšímu a štíhlejšímu životu


Pokračování úspěšné konference.