Únor je za námi na komunitním webu STOBklub odstartoval další měsíc projektu Prožij rok zdravě, ve kterém se budeme po celé 4 týdny věnovat dalšímu z klíčových témat výživy a stravování. Březen bude patřit tukům.

Tuky bývají často považovány za hlavního viníka přibývání na váze. Mnoho lidí má tak stále pocit, že správným krokem, jak si udržet postavu či dokonce zhubnout, je tuky omezovat na minimum. Je to ale pravda?

Rozhodně ne! Tuky jsou živinou, kterou pro správné fungování našeho organismu nezbytně potřebujeme. Nicméně jak tomu tak bývá, i zde je situace složitější, než bychom si možná přáli. Jsou totiž tuky a tuky. Tuky správné, kterým rozhodně fandíme, jelikož mají mnoho pozitivních účinků na naše zdravíale i takové tuky, které bychom skutečně měli omezovat a dávat jim v našem stravování prostor jen v omezené míře.

A my se za tento měsíc nejenom vynasnažíme vás v projektu Prožij rok zdravě naučit bezpečně mezi tuky ty správné rozeznat, ale zároveň se pokusíme uvést na pravou míru řadu mýtů a polopravd, které kolem tuků kolují. A že jich není málo! Co například takový kokosový tuk? Je skutečně tak zdravý, jak se o něm říká? Máme se opravdu bát palmového oleje, nebo byla panika, která se okolo něj vytvořila, přehnaná? A jak je to s kontroverzními margaríny? Odpovědi na tyto a nespočet dalších otázek na vás již čekají.

Přineseme vám samozřejmě i doporučení a tipy, jak s tuky ve vašem jídelníčku správně naložit. Na tomto místě si ovšem opět neodpustíme již možná otřepanou (ale stále stejně pravdivou) frázi, že nejvíce stejně vždy záleží na množství a na celkové skladbě vašeho jídelníčku.

 


Pokud chcete mít tuky opravdu pod kontrolou, doporučujeme také vyzkoušet program Sebekoučink, který vám na základě zapisování údajů o zkonzumovaných potravinách nejen vypočítá a pohlídá optimální celkové množství tuků ve vašem jídelníčku, ale zároveň vás bude informovat o tom, jak jste na tom s nasycenými mastnými kyselinami, na které je radno dávat si při stravování pozor. Nemusíte se ale bát, že se stanete otrokem celoživotního zapisování. Sebekoučink slouží spíše jako vynikající odrazový můstek, pokud usilujete o skutečně vyvážené stravování. Časem totiž dostanete díky programu ta správná množství a kombinace potravin do oka. :-)


 

Pokud se do projektu zapojíte až nyní, nemusíte se bát, že o některou z oblastí, jako je omezení jednoduchých cukrů a téma luštěnin, kterým jsme se již věnovali v lednu a únoru, přijdete. Kdykoliv během roku se můžete vrátit k příspěvkům a článkům z předešlých měsíců, dozvědět se něco nového a pracovat na zlepšování svých stravovacích návyků. Vždy je prostor pro změny k lepšímu. :-)

Měsíc březen ve STOBu rozhodně neznamená měsíc, kdy za kamna vlezem, ale měsíc správných tuků. Tak s chutí do toho na STOBklubu!