Společnost STOB pořádá již 30 let kurzy zdravého hubnutí, kterých se účastní především ženy. Hubnutí je totiž, a nejen v naší zemi, konverzačním tématem zejména žen. Trend současné doby předkládá skutečným ženám z masa a kostí archetyp téměř bezkřivkové křehké víly, stvořené ze slunečního svitu a sněhových vloček a štíhlosti je přisuzována - zcela neoprávněně - řada  dalších pozitivních osobnostních vlastností, které s kilogramy nemají nic společného. U mužů zatím kila navíc společensky tolik nevadí, proto pánové vyslovují slovo “dieta” spíše s despektem a úsměvně při tom poukazují na břicho, za nímž, dle jejich slov, stojí pěkná řádka let a peněz. 

Co si však bohužel málokdo uvědomí je fakt, že muži, daleko více než ženy, umírají na infarkty a další nemoci právě díky těmto nadbytečným kilogramům, resp. díky nevhodnému rozložení tuku. U mužů se tuk hromadí především na břiše a tvoří tak „mišelinky“, typické v případě obezity podobné jablku. Tento typ obezity má daleko větší rizika vzniku srdečně cévních onemocnění a cukrovky než typ hrušky, se kterým se setkáváme u žen. Ženy mají většinou tuk uložen na bocích a hýždích, což znamená méně zdravotních rizik. 

Vážení pánové, postavte se k problému čelem, vezměte si krejčovský metr a změřte si obvod pasu. Pokud je obvod Vašeho pasu větší než 94 cm, ohrožují již kila navíc Vaše zdraví a je čas s tím něco dělat (u žen je zvýšené riziko nad 80 cm).

Tým psychologů, lékařů, a odborně vyškolených cvičitelek společnosti STOB (Stop Obezitě) Vás v tom samozřejmě nenechá a nabízí při snižování nadváhy a obezity pomocnou ruku.

Speciální kurzy zdravého hubnutí pro muže se skládají z hodiny pohybové aktivity aerobního charakteru (to znamená takový pohyb, při kterém spalujete nejefektivněji a jste ještě schopni mluvit nebo dokonce i zpívat) a z terapie zaměřené na vytváření správných stravovacích návyků. 

Budou probírána i další úskalí, která může cesta za zdravějším životním stylem mít, jako např. zvládání stresu jinak než jídlem, jak se správně stravovat při nepravidelné či časově náročné pracovní době, na pracovních cestách, v restauracích apod. 

A jelikož z dlouholetých zkušeností víme, že rozhodnout se změnit svůj jídelníček k lepšímu je jedna věc, ale zvládnout všechny nástrahy a pokušení se změnou spojené je věc druhá, nebude chybět ani nácvik vůle. 

Zájemci o kurz budou moci využít technických vymožeností pomáhajících při hubnutí, jako jsou počítačové programy určené k vytvoření správného jídelníčku a hodnotící stravovací a pohybové návyky, sporttestery měřící tepovou frekvenci při pohybové aktivitě, přístroje na měření tuku a pod.

10 týdenní kurz  probíhá vždy  1x do týdne v pondělí od 19 do 21.30 hodin v základní škole Plamínkové, Praha 4 (metro „C“ – Pankrác).

Vyšlete své manžele, kamarády, přátele nebo prostě jen sami sebe na nezávaznou 1. lekci, která se koná v pondělí 23. 1. 2017 od 19 do 21.30 hodin v ZŠ Plamínkové, Praha 4, (metro „C“ - Pankrác). Už na tuto lekci je třeba si vzít s sebou sportovní oblečení a obuv. Na ukázkovou lekci se hlaste na malkova@stob.cz nebo na tel. 776871322.

 

Kurz pro muže ale není novinkou. Poprvé proběhl na začátku roku 2001. A jak to všechno dopadlo?

Prvního pánského kurzu se zúčastnilo celkem 23 mužů ve věku od 23 do 71 let a celkem jako skupina ochudili český národ o 135 kg.

Pouze 3 muži měli hmotnost v pásmu nadváhy a redukovali z důvodu zvýšené hladiny cholesterolu v krvi nebo proto, že se chtěli snadněji pohybovat, zbylí účastníci se již pohybovali v pásmu obezity (t.j. BMI nad 30).

Na počátku kurzu byl klientům změřen obvod pasu a úbytek v obvodu pasu na konci kurzu byl, kromě snížení hmotnosti, tím nejdůležitějším ukazatelem zlepšení zdravotního stavu. Přestože se řada z mužů již dříve pokoušela o zhubnutí (např. s pomocí pravidel dělené stravy nebo s využitím některých doplňků stravy), jejich hmotnost stoupala. Příčinou byl po skončení diety návrat k původním špatným stravovacím návykům, z nichž nejčastější byla konzumace velkého množství uzenin, piva, příloh a sladkého pečiva.

V kurzu se muži naučili zejména aktivně přistupovat k výběru potravin, což v některých případech zasáhlo do zvyklostí celé rodiny. Muži se naučili rozumět složení stravy a odhadnout bilanci příjmu a výdeje energie tak, aby netrpěli hlady a přitom hubli optimální rychlostí (0,5 - 1 kg/ týden).

Naučili se jíst častěji v menších dávkách a mnozí z nich zjistili, že mohou mít radost z přiměřeného pohybu a začali jej aktivně vyhledávat i mimo kurz. Řada mužů se “rozjela” a v hubnutí pokračuje i po skončení kurzu, takže úbytky hmotnosti jsou v případě některých klientů k současnému datu až 23 kg.     

 

Nej, nej, nej kurzu pro muže:

Nejvyšší váhový úbytek byl 13,1 kg.

Vzhledem k původní hmotnosti - tedy relativní nejvyšší úbytek - byl 13,4 % původní hmotnosti.

Největší úbytek v obvodu pasu byl 17 cm.

Nejlepších výsledků dosáhli ti, kteří byli výrazně motivováni a navštěvovali kurz opravdu pravidelně.

 

Pokud jste se již rozhodli, přihlaste se na lednový kurz pro muže zde. A vy, kteří stále ještě váháte, přijďte se podívat 23. 1. 2017 na ukázkovou hodinu.